Sportaanbieders hebben te maken met veel uitdagingen. Hoe houd je je sportclub vitaal? Met tevreden sporters en voldoende medewerkers? Binnen het Sportakkoord zijn er services beschikbaar om jouw onderneming verder te laten groeien.

Op welke thema’s kun je ondersteuning ontvangen?

Er zijn ruim 250 services beschikbaar. Onder andere op de volgende thema’s:

Jouw lokale aanspreekpunt en/of jouw brancheorganisatie kan je adviseren welke service past bij jouw wensen.

Gebruik maken van een service, hoe werkt dat?

Heb jij een goed plan voor het verbeteren van jouw onderneming of het opleiden van je mensen? Dan kun je als volgt gebruik maken van één of meerdere services. Neem contact op met de lokale clubondersteuner of de accountmanager van jouw brancheorganisatie. Samen bespreken jullie het plan en bekijken jullie welke service het beste past. Het lokale aanspreekpunt dient vervolgens een aanvraag in. Goedkeuring voor de ondersteuning ontvangen? Dan neemt lokale aanspreekpunt of de aanbieder van de service contact met je op en kun je aan de slag met het realiseren van het plan.

Wie is het lokale aanspreekpunt?

In elke gemeente zijn meerdere ondersteuners werkzaam, waar je deze ondersteuners kunt vinden en hoe hun functie heet verschilt per gemeente. Veelal is het lokale aanspreekpunt werkzaam bij een van de volgende organisaties:

  • Lokaal sport en beweegloket (centraal aanspreekpunt voor sportaanbieders)
  • Lokaal sportbedrijf (uitvoeringsorganisatie van de gemeente)
  • Lokaal sportplatform (samenwerking van lokale sportaanbieders)
  • Beleidsmedewerker sport van jouw gemeente
  • Heeft jouw gemeente al een POS-kantoor? Stem ook zeker even af of je daarbij kunt aansluiten en of zij tips hebben!


Nog geen contact met één van deze ondersteuners? Neem dan contact met ons op.